ایکسباکس رسما گرانتر شد؛ قیمتهای جدید را ببینید
مایکروسافت بار دیگر قیمت ایکس باکس را افزایش میدهد؛ تصمیمی که از یکم آگوست (۱۰ مرداد) اجرایی میشود و بهای برخی مدلها را تا ۱۵۰ دلار بالاتر میبرد.
بر اساس بیانیهی مطبوعاتی ایکسباکس، مدلهای ۵۱۲ گیگابایتی با افزایش ۱۰۰ دلاری و مدلهای یک ترابایتی با افزایش ۱۵۰ دلاری عرضه خواهند شد. در نتیجه، قیمت ایکس باکس سری اس از این پس از ۴۹۹٫۹۹ دلار آغاز میشود و قیمت ایکس باکس سری ایکس بدون دیسکدرایو ۷۴۹٫۹۹ دلار خواهد بود. بهعلاوه، قیمت ایکسباکس سری ایکس با دیسکدرایو به ۷۹۹٫۹۹ دلار میرسد.
مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که قصد دارد مدل دو ترابایتی ایکسباکس سری ایکس را «بازنشسته» کند. این شرکت میگوید آخرین بار قیمتها را بین ۲۰ تا ۷۰ دلار بالا برد و امیدوار بوده است که از افزایش دوباره جلوگیری کند، اما چنین چیزی غیرممکن بود.
مایکروسافت میگوید قیمت فضای ذخیرهسازی و رم کنسول بیش از ۲٫۵ برابر افزایش یافته است و انتظار میرود تا پاییز ۲۰۲۷ دوباره دو برابر شود. این شرکت افزود: «کل صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی با بحران کنونی قطعات دستوپنجه نرم میکند، اما اثرات آن برای کنسولها بهطور ویژه شدیدتر است. برخلاف گوشیها، کامپیوترها، اسپیکرها و دیگر دستگاههای مصرفی، کنسولها معمولا با سود فروخته نمیشوند، بلکه با قیمتی کمتر از هزینهی ساختشان در دسترس قرار میگیرند.»
در کنار این افزایش قیمت، مایکروسافت میگوید برنامههای تازهای را هم برای مقرونبهصرفهتر کردن خرید ایکسباکسهای جدید راهاندازی میکند. از جملهی این برنامهها، گزینهی خرید اکنون، پرداخت بعدا و همچنین یک طرح فروش اقساطی بدون بهره در آمازون است.
مایکروسافت همچنین قصد دارد با شرکای خردهفروش همکاری کند تا «برنامههای جدیدی برای ارائهی کنسولهای دست دوم با قیمتهای پایینتر» ایجاد شود.
شما افزایش قیمت ایکسباکس را چطور ارزیابی میکنید؟