خودروهای ۲۰۲۷ «پولستار» هرگز وارد جادههای آمریکا نمیشوند
شرکت پولستار، تولیدکنندهی سوئدی خودروهای برقی که مالکیت چینی دارد، اعلام کرد که از سال ۲۰۲۷ میلادی قادر به فروش خودروهای جدید در بازار ایالات متحده نخواهد بود. این تصمیم در پی عدم دریافت معافیت از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده برای «خودروهای متصل» اتخاذ شده است.
قانون مذکور که با هدف ارتقاء امنیت ملی وضع شده، فروش خودروهایی را که از سختافزار یا نرمافزارهای مرتبط با کشورهای چین یا روسیه استفاده میکنند، ممنوع کرده است. مالکیت پولستار در اختیار شرکت چینی جیلی قرار دارد.
پولستار اعلام کرد که فروش مدلهای موجود Polestar 3 و Polestar 4 در آمریکا ادامه خواهد یافت. همچنین، شبکهی خدمات پس از فروش و تعهدات گارانتی برای مشتریان فعلی این برند در ایالات متحده بدون تغییر باقی میماند.
سخنگوی رسمی پولستار در آمریکای شمالی تأیید کرد که هیچیک از محصولات آیندهی این شرکت، از جمله خودروی Polestar 5، به بازار ایالات متحده وارد نخواهند شد. این شرکت اکنون استراتژی خود را بر گسترش شبکهی فروش و تولید در اروپا متمرکز کرده است، بازاری که نزدیک به ۸۰ درصد از حجم فروش این برند را تشکیل میدهد.